اطلاعات عمومی

آشنایی با ظرف مناسب پخت دیزی در طبیعت

افراد بسیاری به آشپزی در طبیعت علاقه مند هستند. غذاهای مختلفی را می‌توان در طبیعت طبخ کرد. یکی از این غذاها آبگوشت یا دیزی است. نکته مهم استفاده از ظرف مناسب پخت دیزی در طبیعت است. این ظروف در برابر شکستن و خط و خش مقاوم بوده و پخت غذا در آن به طور کامل انجام می‌شود

اشتراک گذاری

در این مطلب به معرفی ظرف مناسب پخت دیزی می‌پردازیم. آشپزی در طبیعت یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در هنگام سفر یا رفتن به پیک نیک می‌توان انجام داد. لذت این کار با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست. اما مهم‌ترین نکته در طبخ مواد غذایی مختلف انتخاب ظرف مناسب است. همان طور که می‌دانید اغلب افراد در هنگام سفر به طبیعت تمایل به پخت کباب، جوجه کباب و مواردی از این قبیل دارند. معمولاً این انتخاب به دلیل این است که فکر می‌کنند پخت غذاهای دیگر در طبیعت سخت بوده یا شاید پخت غذاهای دیگر زمانبر بوده و به طور کامل صورت نگیرد.


اشاره به ویژگی‌های ظرف مناسب پخت دیزی در طبیعت

طراحان فعال در این حوزه برای ایجاد امکان طبخ غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی در طبیعت ظروف مناسبی را طراحی و تولید کرده‌اند. به طور مثال تنها به کمک ظرف مناسب پخت دیزی می‌توان این غذا را تهیه کرد. یکی از موارد مهم درباره پخت غذا در طبیعت این است که معمولاً از آتش برای پخت و پز استفاده می‌شود، بنابراین شعله آتش قابل تنظیم نبوده و ممکن است حتی گاهی با خاموش شدن آن روبرو شویم.ظرف پخت دیزی مناسب

یکی از بهترین روش‌ها برای حل این مشکل استفاده از ظرف مناسب پخت دیزی است که جنس مناسبی داشته و حرارت در آن به صورت هماهنگ پخش شود. همچنین توانایی نگهداری حرارت و گرما را در خود داشته باشد. چدن آلیاژی از آهن است که دارای ویژگی‌های گفته شده می‌باشد. ظروف چدن به راحتی حرارت را در خود نگه داشته و به همه نقاط ظرف منتقل می‌کنند. پس می‌توان گفت پخت مواد غذایی مختلف از جمله گوشت و حبوبات سریع و به طور کامل در آن ها انجام می‌شود. از جمله غذاهایی که می‌توان در طبیعت طبخ کرد دیزی یا آبگوشت است. همچنین طعم و مزه دیزی آتشی در طبیعت بهتر و لذیذتر از دیزی‌های خانگی است. اما مهم‌ترین نکته استفاده از ظروف مناسب برای پخت این غذا است.

مقایسه ظرف مناسب پخت دیزی با جنس‌های مختلف

امروزه ظرف‌های مختلفی از جنس‌های گوناگون برای پخت دیزی در بازار موجود هستند. این ظروف از جنس‌های لعاب، سرامیک، تفلون، سنگ، مس، آلومینیوم، روی و چدن ساخته شده و به فروش می‌رسند. هر یک از این جنس‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به خود بوده و در طبخ غذاهای مختلف از جمله دیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای طبخ دیزی در طبیعت بهتر است از ظروفی استفاده کرد که فرآیند پخت در آن ها به طور کامل انجام شود و گوشت و حبوبات نیم پز باقی نماند. همچنین از نکات مهم سرو غذا در طبیعت گرم ماندن آن و حفظ طعم، رنگ و عطر غذا است. همچنین این ظروف باید نسبت به ضربه و خط و خش به هنگام پخت و سرو غذا و در زمان شست و شو مقاوم باشند. ظروفی که در آن ها این ویژگی‌ها رعایت شده و غذا کاملاً بهداشتی طبخ شود ظرف مناسب پخت دیزی در طبیعت به حساب می‌آیند.ظزوف دیزی چدنی

ظروف سرامیکی، تفلون و لعابی در برابر ضربه مقاوم نبوده و ممکن است روکش آنها ترک خورده و جدا شود. از طرف دیگر در برابر خط و خش هم مقاوم نیستند پس می‌توان گفت انتخاب مناسبی برای پخت دیزی در طبیعت نیستند. با ترک خوردن این ظروف مقداری سرب وارد مواد غذایی مختلف به هنگام پخت می‌شود که می‌تواند برای سلامت بدن بسیار مضر باشد. همچنین ظروف لعاب دار ممکن است روی شعله زیاد بسوزند و تغییر رنگ دهند پس می‌توان گفت برای پخت دیزی که نیاز به زمان پخت تقریباً زیادی دارد مناسب نیستند. اما ظرف مناسب پخت دیزی کدام است؟

ظروف سفالی نیز یکی دیگر از ظرف‌هایی است که سال‌هاست برای پخت دیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شستن این ظروف کمی سخت بوده زیرا چربی غذا را به خود جذب می‌کنند اما روی آتش مقاومت بالایی دارند. از دیگر نکات مهم در نگهداری و استفاده از ظروف سفالی این است که باید در مقابل ضربه از آن ها مراقبت کرد. ظروف سنگی هم مشکلات ظروف سفالی را برای پخت دیزی دارند و چربی غذا را به خود جذب می‌کنند بنابراین می‌توان گفت به طور کامل بهداشتی نیستند. در این میان می‌توان گفت تنها ظرف مناسب پخت دیزی در طبیعت ظروف چدنی هستند. در ادامه به معرفی یکی از بهترین تولید کنندگان ظروف چدنی می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین تولید کننده ظروف چدنی

برند نالینو سال‌هاست به طراحی و تولید ظروف چدنی بهداشتی از جمله ظرف مناسب پخت دیزی مشغول است. این گروه تولیدی برای اولین بار در سال 1386 محصولات خود را با برند نالینو تولید و ظروف دیزی چدنی را به همگان معرفی کرد. مجموعه تولیدی نالینو در ساخت این ظروف چدنی از بهترین طراحان و کارشناسان کمک گرفته و با استفاده از به روز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات، به ریخته گری و ساخت ظروف چدنی در طرح‌های مختلف و با کاربردهای گوناگون پرداخته است.

 طراحان فعال در این زمینه سال‌هاست برای ارائه طرح‌های جدید و کاربردی در ظروف چدنی در حال تلاش هستند. آن ها در ساخت و طراحی این ظروف به کاهش میزان مصرف روغن به صورت ویژه‌ای توجه می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت ظروف چدنی نالینو از بهترین و با کیفیت ترین ظروف آشپزی هستند که در آن ها می‌توان غذایی سالم و بهداشتی طبخ کرد.

ظزف مناسب پخت دیزی

سخن آخر

در این مطلب سعی شده به طور کامل به معرفی ظروف چدنی مناسب برای طبخ دیزی در طبیعت پرداخته شود. همچنین به معرفی برند نالینو و ویژگی‌های ظروف تولید شده توسط این گروه تولیدی اشاره شد. امید است با مطالعه این مطلب خرید آسانی را تجربه کرده و لذت آشپزی و پخت دیزی در طبیعت را بچشید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه