اطلاعات عمومی

آشنایی با مراحل نگهداری از ظروف چدن

چدن بهترین نوع ظرف برای آشپزی محسوب می شود و همچنین مزایا و خواص آشپزی در این ظروف موجب شده تا مردم همچون گذشته از این ظروف برای انجام انواع سبک های آشپزی استفاده نمایند؛ اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که آموزش نگهداری از ظروف چدن می تواند در سلامت و بقای این ظروف بسیار موثر باشد

اشتراک گذاری

آشنایی با مراحل نگهداری از ظروف چدن

ضرورت آشنایی با مراحل نظافت و آموزش نگهداری از ظروف چدن

همانطور که می دانید خواص آشپزی در ظروف چدن موجب شده تا این ظروف امروزه به عنوان بهترین ظروف آشپزی شناخته شوند و با گذشت سال ها همچنان در رده ی محبوب ترین و پرطرفدارترین ظروف پخت قرار بگیرند. بنابراین با توجه به خواص و محبوبیت آشپزی در ظروف چدن، باید بگوییم که نگهداری از این ظروف نیز امری مهم و حیاتی در زمینه ی تداوم کاربرد و بقای این ظروف به مدت طولانی، به شمار می رود. در نتیجه می توان گفت که آشنایی با مراحل نظافت و آموزش نگهداری از ظروف چدن، می تواند در تداوم و بقای استفاده از این ظروف بسیار موثر واقع شوند. ظروف چدنی غالبا از آهن ساخته شده و در ساختار اصلی آن ها همواره ترکیبی از آهن، کربن و سیلیسیم دیده می شود. در واقع این ترکیب به کار رفته در ظروف چدن موجب افزایش استحکام و طول عمر این ظروف شده است؛ اما با وجود استحکام بالای این ظروف نباید مسئله ی مهم آموزش نگهداری از ظروف چدن را فراموش کرد، چرا که با شناخت و آموزش نگهداری از ظروف چدن می توان علاوه بر تداوم بقا و استفاده ی این ظروف در انواع آشپزی ها موثر عمل کرد بلکه می توان از خواص مهم آشپزی در این ظروف نیز بهره برد. در واقع با شناخت خواص آشپزی در چدن به این نتیجه می رسید که چدن بهترین نوع ظرف برای آشپزی محسوب شده و لذا با آشپزی در این ظروف می توان با افزایش سلامت غذاها، موجبات تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز فراهم ساخت، چرا که این ظروف از مواد اولیه ی درجه یک و کاملا بهداشتی ساخته شده اند و همواره در زمان پخت غذاها و برخورد با انواع درجه های حرارتی به صورت کاملا ایمن عمل کرده و لذا از ورود مواد سمی و خطرناک به غذا جلوگیری می کنند و در نهایت می توان گفت که تقویت سیستم ایمنی با آشپزی در چدن همواره از خواص مهم آشپزی در این ظروف به شمار می رود. بنابراین با توجه به خواص ظروف چدن و عملکرد فوق العاده موثر و ایمن این ظروف در زمینه ی حفظ سلامت غذاها، همواره آشنایی با مراحل نظافت و آموزش نگهداری از ظروف چدن را در خصوص تداوم بقای این ظروف امری ضروری می دانیم و لذا در ادامه ی مقاله به بررسی نکات مهم در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن می پردازیم.
 

نکات مهم در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن

همانطور که گفته شد چدن بهترین نوع ظرف برای آشپزی محسوب می شود و همچنین مزایا و خواص آشپزی در این ظروف موجب شده تا امروزه مردم همچون گذشته از این ظروف برای انجام انواع سبک های آشپزی استفاده نمایند. همچنین گفته شد که این ظروف از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند که می توان با وجود چنین ویژگی سالیان طولانی از این ظروف به راحتی و بی دغدغه استفاده کرد؛ اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که آموزش نگهداری از ظروف چدن می تواند در سلامت و بقای این ظروف بسیار موثر باشد، به همین منظور در این قسمت از مقاله لازم دیدیم نکات مهم و متنوع در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن را برای شما عنوان و تشریح نماییم:

  • نکته اول در زمینه ی آموزشنگهداری از ظروف چدن: اگر برای اولین بار است که از ظروف چدن استفاده می کنید، در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن باید بگوییم که در صورت استفاده از این ظروف برای اولین بار لازم است قابلمه یا ماهیتابه ی چدنی را قبل از استفاده جلا دهید. برای جلا دادن ظروف چدنی می توانید از انواع روغن های خوراکی همچون روغن نارگیل یا روغن آفتابگردان استفاده کنید و برای انجام این کار تنها لازم مقداری روغن داخل ظرف چدن ریخته و به کمک یک دستمال تمیز یا دستمال کاغذی، تمام سطح ظرف را به روغن آغشته نمایید، توجه داشته باشید که روغن باید به صورت یک لایه بسیار نازک تمام سطح داخلی ظرف چدن را در برگیرد.

 

  • نکته دوم در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن: در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن لازم است بدانید که ظروف چدنی نسبت به سایر ظروف پخت و پز از جمله ظروف مسی، دیرتر گرم می شوند؛ اما پس از گرم شدن تا ساعت ها می توانند گرما و حرارت را در قسمت های مختلف بدنه ی خود حفظ نمایند، به همین جهت می توان گفت که با ظروف چدنی همواره می توانید از لذت خوردن غذاهای کاملا پخته شده و داغ بهره ببرید.

گرم شدن ظروف چدنی قبل از شروع آشپزی موجب می شود تا گرما به طور یکنواخت در تمام سطح این ظروف توزیع شده و لذا منجر به پخت کامل غذاها شود. همچنین با گرم کردن ظروف چدنی می توانید خاصیت نچسب آن ها را نیز حفظ نمایید. به همین منظور همواره در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن گفته می شود قبل از ریختن روغن یا سایر مواد غذایی داخل ظروف چدنی آن ها را به مدت 5 دقیقه گرم نموده و از میزان گرمای این ظروف قبلاز شروع مراحل آشپزی، اطمینان حاصل کنید.

  • نکته سوم در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن: در خصوص آموزش نگهداری ظروف چدن گفته می شود که همواره لازم است از درجه ی متوسط حرارت گاز به منظور گرم کردن این ظروف استفاده شود، چرا که در برخی موارد حرارت بالای شعله های گاز به بدنه ی ظروف چدن آسیب می رساند و رنگ خاکستری روی سطح بدنه ی این ظروف ایجاد می کند. بنابراین در صورت نیاز به حرارت بالای شعله های گاز برای پخت مواد غذایی گوناگون، بهتر از سایر ظروف پخت و پز استفاده نموده یا با گرم کردن ظروف چدن قبل از شروع آشپزی، دمای این ظروف را به دمای مورد نظرتان نزدیک کنید.

  • نکته چهارم در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن: در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن همواره لازم است از ابزار مناسب برای طبخ غذاها استفاده نمائید و در واقع منظور ما از ابزار مناسب، استفاده از قاشق ها و کفگیرهای چوبی و سیلیکونی برای هم زدن غذاها داخل ظروف چدنی در تمام مراحل پخت و سرو غذاها است، چرا که قاشق ها و کفگیر های فلزی به مرور بر سطح داخلی ظروف چدن خراش هایی را ایجاد نموده و لذا قابلیت نچسب این ظروف را از بین می برند.

همچنین استفاده از قاشق های پلاستیکی می تواند بر سلامت غذاها تاثیر سوئی داشته باشند؛ زیرا اغلب این ابزار پس از تحمل گرما و حرارت های بالا با غذاها واکنش داده و مواد سمی و مضری را وارد غذاها می کنند. بنابراین همانطور که گفته شد قاشق های سیلیکونی و چوبی بهترین ابزار در جهت آشپزی با ظروف چدن به شمار می روند.

  • نکته پنجم در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن: از ظروف چدنی نیز می توانید همچون سایر ظروف پخت و پز، در زمینه ی آشپزی با فر و یا آشپزی بر روی اجاق گازهای شیشه ای استفاده کنید؛ اما در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن، همواره توصیه می شود که در صورت استفاده از این ظروف در فر، لازم است دمای فر بالاتر از 450 درجه فارنهایت یا 215 درجه سانتی گراد قرار نگیرد.

همچنین به منظور آموزش نگهداری از ظروف چدن، همواره گفته می شود که در حین کار با ظروف چدن و اجاق گاز های شیشه ای لازم است دقت کنید که این ظروف یکباره و ناگهانی بر روی سطح این اجاق گازها سقوط نکنند، چرا که ظروف چدن به دلیل ساختار و ترکیبی که دارند به شدت سنگین بوده و در صورت سقوط بر روی اجسام ضعیف از جمله شیشه می توانند حوادث خطر آفرینی را برای شما به دنبال داشته باشند.

  • نکته ششم در زمینه ی آموزش نگهداری از ظروف چدن: همانطور که می دانید شست و شوی صحیح لوازم و ظروف آشپزخانه موجب می شود تا شما همواره از ظروف تمیز و بهداشتی در زمینه ی پخت و پز انواع غذاها استفاده نموده و لذا از سلامت غذاهای خود اطمینان داشته باشید. به همین جهت لازم است در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن و ماندگاری این ظروف در آشپزخانه به چند مورد در زمینه ی شست و شوی این ظروف توجه فرمائید:

  • تا زمانی که ظروف چدن داغ هستند، آن ها را زیر آب سرد نگیرد؛ زیرا اینکار می تواند به این ظروف آسیب برساند. بنابراین همواره توصیه می شود قبل از شست و شوی این ظروف به مدت 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا از حرارت آن ها کاسته شود.

  • به منظور آموزش نگهداری از ظروف چدن همواره توصیه می شود که این ظروف را در زمان های طولانی داخل آب خیس نکنید؛ زیرا اینکار به مرور زمان موجب زنگ زدن و قرمز شدن ظروف چدن می شود.

  • همچنین همواره در خصوص آموزش نگهداری از ظروف چدن توصیه می شود که پس از سرد شدن ظروف چدن، چند قطره مایع ظرفشویی داخل این ظروف بریزد و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در آب خیس بخورند و سپس با ابری تمیز و نرم آن ها را شسته و آبکشی نمائید و همواره آن ها را خشک نگهدارید.

  • به هیچ عنوان از دستمال ها یا اسکاچ های زبر ظرفشویی برای شستن ظروف چدنی استفاده نکنید؛ زیرا اینکار به سطح نچسب چدن آسیب می رساند.

  • نکته مهم در خصوص آموزش نگهداری ظروف چدن آن است که باید ظروف چدنی را همواره خشک نگهدارید و از نگهداری غذا داخل این ظروف به مدت طولانی و در یخچال خودداری کنید.

 

بنابراین با شناخت مراحل نظافت و آموزش نگهداری از ظروف چدن می توانید طول عمر ظروف چدن را افزایش داده و تا سالیان سال از آن ها در سبک های مختلف آشپزی استفاده نمایید؛ اما علاوه بر آن که آموزش نگهداری از ظروف چدن در تداوم و بقای این ظروف موثر می باشد، خرید مطمئن و کالای با کیفیت نیز امری مهم و ضروری در این زمینه به شمار می رود.

بنابراین اگر قصد خرید ظروف چدن با ضمانت اصالت کالا را دارید، به شما توصیه می کنیم از محصولات برند معتبر و مطرح نالینو دیدن فرمائید. گروه متخصص نالینو با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی تولید و عرضه ی انواع ظروف چدن، همواره بهترین گزینه برای یک خرید مطمئن و رضایتمند به شمار می روند، در نتیجه اگر شما هم تمایل دارید از کالاهای با کیفیت و با اصالت این برند معتبر استفاده کنید، می توانید به منظور شناخت این گروه و محصولات متنوع آن ها به نشانی های اینترنتی www.nalinoco.com و https://www.instagram.com/nalino.psd مراجعه کنید و کالای مورد نظر خود را خریداری نمائید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه