اطلاعات عمومی

تغذیه و آشپزی سبز با نالینو برای گیاه خواران

در صورتی که رژیم گیاه خواری به طور صحیح اجرا شود، فواید بسیاری را برای سلامتی انسان به همراه دارد. در این رژیم از مصرف گوشت پرهیز می شود، اما این در صورتی است که مصرف پاستا، شکر و نان های فرآوری شده نیز به حداقل خود رسیده و مصرف میوه و سبزیجات افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری

تغذیه و آشپزی سبز با نالینو برای گیاه خواران

رژیم گیاه خواری چیست؟

پیروی از رژیم گیاه خواری به این معناست که از مصرف ماهی، گوشت و مرغ پرهیز می شود. به طور کلی چندین نوع رژیم‌های گیاه خواری وجود دارد و گیاه خواران بر اساس فرآورده های حیوانی که مصرف می کنند تقسیم بندی می شوند. که عبارت اند از:

رژیم گیاه خواری لاکتو که در این نوع رژیم گیاه خواری، محصولات لبنی مصرف می کنند اما تخم‌مرغ نمی‌خورند.

رژیم گیاه خواری اوو که برعکس رژیم لاکتو است و محصولات لبنی را مصرف نمی کنند اما تخم‌مرغ می‌خورند .

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو که  هم محصولات لبنی و هم  تخم‌مرغ مصرف می‌کنند.

 

فواید رژیم گیاه‌خواری:

در صورتی که رژیم گیاه خواری به طور صحیح اجرا شود، فواید بسیاری را برای سلامتی انسان به همراه دارد. در این رژیم از مصرف گوشت پرهیز می شود، اما این در صورتی است که مصرف پاستا، شکر و نان های فرآوری شده نیز به حداقل خود رسیده و مصرف میوه و سبزیجات افزایش پیدا کند.

 مهم ترین فواید رژیم گیاه خواری عبارت است از:

سلامت قلب:

در رژیم گیاه خواری، خطر ابتلا به انواع عارضه های قلبی یک سوم کمتر از افرادیست که از رژیم های معمولی و عادی استفاده می کنند. چرا که این رژیم بر پایه ی مصرف میوه و سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات وغذا های کم شکر می باشد.

لاغری و کاهش وزن:

در این نوع رژیم غذایی به دلیل کاهش و به حداقل رسیدن مصرف انواع روغن و مصرف بالای میوه و سبزیجات و دریافت میزان زیادی فیبر، بدن احساس سیری کرده و همین امر موجب کاهش وزن می گردد.

جلوگیری و کاهش ابتلا به افسردگی:

در طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده؛ نشان می دهد که افرادی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند نسبت به سایر افراد، شاد تر اند. و در آزمون های مربوط به افسردگی، امتیازات پایین تری را دریافت می کنند. چرا که مواد غذایی مصرفی در این رژیم ارگانیک و تازه می باشد که سبب پاک سازی ذهن می گردد.

جلوگیری از دیابت نوع دو:

همانطور که گفته شد، پیروی از یک رژیم گیاه خواری اصولی می تواند سلامتی به همراه داشته باشد. این رژیم می تواند از ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری کرده و آن را درمان کند. مواد مصرفی در این رژیم سطح خون را ثابت نگه می دارد. پژوهش هایی که در این راستا صورت گرفته است، نشان می دهد که احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افرادی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند نصف افراد غیر گیاه خوار است.

کاهش فشار خون:

مدت ها پیش، دانشمندان در طی تحقیقات خود، اعلام کرده اند که میزان فشار خون افرادی که گوشت مصرف نمی کنند، در مقایسه با سایر افراد، پایین تر است. بنابراین پیروی از این رژیم می تواند فشار خون را کاهش دهد، چرا که میزان چربی، کلسترول و سدیم در غذاهای گیاهی پایین است و همچنین سبزیجات و میوه ها دارای منابع پتاسیم اند، و از همین رو، دارای اثراتی مثبت بر روی فشار خون است.

کاهش آسم:

یک پژوهش قدیمی در کشور سوئدی نشان داده است که رژیم گیاه خواری توانایی کاهش علائم آسم را دارد. در راستای این پژوهش، 22 نفر از 24 نفری که دارای علائم آسم بودند، با پیروی از این رژیم، توانستند روند بهبود و استفاده ی کمتر از دارو ها را در پیش بگیرند. در طی این تحقیق، ثابت شد که برخی از غذاهای حیوانی،  باعث ایجاد التهاب و آلرژی  می شود که حذف آن ها از سفره ی غذایی می تواند آسم را کاهش دهد.

سلامت استخوان‌ها:

جالب است بدانید، میزان و آمار پوکی استخوان دربین مردم کشور هایی که دارای رژیم گیاه خواری هستند، نسبت به کشور هایی که رژیم غذایی عادی دارند بسیار کمتر می باشد. چرا که فراورده ها و محصولات حیوانی، موجب خارج شدن کلسیم از بدن می شوند که این فرایند، تولید استخوان را کاهش داده و پوکی استخوان را به همراه دارد.

ظروف چدنی:

البته باید توجه داشت که برای برخورداری از سلامت، تنها رعایت رژیم های غذایی کافی نیست. یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیر گذار در حفظ سلامتی استفاده از ظروف مناسب برای آشپزی و پخت غذا ها می باشد. که پیشنهاد ما به شما استفاده از ظروف چدنی نالینو می باشد.

ظروف چدنی نالینو با ویژگی ها و مزایای خود، در کنار یک رژیم گیاه خواری اصولی، می تواند سلامت کامل را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد.

 

مهم ترین مزایای تغذیه و آشپزی سبز با نالینو برای گیاه خواران:

کاملا سالم و بهداشتی هستند:

قدمت استفاده از ظروف چدنی، نشان می دهد که این ظروف از بهداشت و سلامت کامل برخوردارند، همچنین آزمایش هایی که بر روی ظروف چدنی نالینو صورت گرفته است،  ثابت کننده ی این امر می باشد. به علاوه نکته مهم در مورد نالینو این است که این ظروف در طولانی مدت می توانند تا حدودی مشکلات مربوط به کمبود آهن را در بدن شما رفع کنند.

پخت غذا در تابه های با روغن کمتری صورت می پذیرد:

خاصیت نچسب بودن این ظروف انتخابی هوشمندانه برای طبخ غذا با روغن بسیار کم و حتی بدون روغن  برای افرادی که از رژیم گیاه خواری استفاده می کنند، به حساب می آید. و بر خلاف ظروف نچسب دیگرند که پس از مدتی خاصیت نچسب بودن خود را از دست می دهند.

گزینه ای ایده آل برای آشپزی با حرارت فوق العاده بالا می باشند:

یکی دیگر از دلایلی که این ظرف ها را پر طرفدار کرده است، توانایی آن در طبخ با حرارت بسیار بالاست.

از سوختن غذا ممانعت می کنند:

 زمانی که این ظروف را  بر روی حرارت قرار می دهید، حرارت به طور یکسان در ظرف پخش شده و همین یکنواختی میزان گرما و حرارت در سطح ظروف چدنی نالینو، موجب جلوگیری از سوختن غذا می شود.

در سبک های آشپزی مختلف قابل استفاده هستند:

از این ظروف برای سرخ کردن با روغن، بدون روغن و با روغن کم، کباب کردن، تفت دادن، برشته کردن، آب پز کردن و دم کردن می توان استفاده کرد. هم چنین استفاده از ظروف نالینو در فر نیز بلامانع است.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه