اطلاعات عمومی

طبخ دیزی بدون گوشت برای گیاه خواران

از مهم ترین فاکتورهای سلامتی غذا، استفاده از ظروفی مطمئن و با کیفیت در طبخ غذاها می باشد. ظروف نالینو می تواند بهترین نوع ظرف برای پخت آبگوشتی تازه و خوش طعم باشد. اگر تمایل دارید ظروف نالینو را بهتر بشناسید و رابطه نوع ظروف با عطر و طعم غذا و خاصیت آن را بهتر متوجه شوید، با ما تا آخر این مقاله همراه شوید.

اشتراک گذاری

آبگوشت غذایی بسیار مفید می باشد که سالیان سال است بر سر سفره ایرانیان قرار گرفته است. این غذا شاید از بهترین غذاهای شناخته شده ایرانی در سطح بین المللی باشد. افرادی که از سرتاسر دنیا به ایران مسافرت می کنند، به دنبال امتحان کردن غذاهای اصیلی همانند آبگوشت و دیزی می باشند که ریشه در فرهنگ غنی ایرانیان دارند. کودکان امروزه چندان به غذاهایی مثل آبگوشت، علاقه نشان نمی دهند و به دنبال غذاهایی با طعم های متفاوت تر و ظاهر جذاب تری می باشند. هرچه نسل جدید نسبت به غذاهای قدیمی بی میل تر شد، میزان سلامتی این نسل هم به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد. از مهم ترین فاکتورهای سلامتی غذا، استفاده از ظروفی مطمئن و با کیفیت در طبخ غذاها می باشد. ظروف نالینو میتواند بهترین نوع ظرف برای پخت آبگوشتی تازه و خوش طعم باشد. اگر تمایل دارید ظروف نالینو را بهتر بشناسید و رابطه نوع ظروف با عطر و طعم غذا و خاصیت آن را بهتر متوجه شوید، با ما تا آخر این مقاله همراه شوید. آبگوشت از غذاهایی بسیار مفید می باشد که بسیار زود هضم میباشد. آبگوشت میتواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که فعالیت بدنی شدیدی دارند و نیاز به غذایی مقوی و زود هضم دارند. آبگوشت می تواند بهترین غذا برای جبران ضعف جسمانی افرادی باشد که در دوره نقاهت به سر میبرند و نیازمند غذایی مقوی و پرکالری می باشند. گیاهخواران، نیاز تغذیه ای ویژه ای برای دریافت ویتامین و آهن دارند، آهن مورد نیاز این افراد توسط سبزیجات گریل و بخارپز و دانه های روغنی تامین می گردد. ویتامین ها و ومواد مغذی که نیاز دارند، باید از طریق حبوبات هم تامین شود و به هیمن علت دیزی بدون گوشت میتواند بهترین انتخاب تغذیه ای برای این افراد باشد.

آبگوشت از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی، دیزی تولید کننده خون سالم و برطرف کننده کم خونی و فقر آهن می باشد. مواد غذایی بکار رفته در یک آبگوشت یا دیزی، بسیار سالم و تازه می باشد که همین مساله اعتدال خوبی به این غذا می بخشد. در واقع طبع این غذا به سمت اعتدال پیش رفته است و تداعی گر بهار طبیعت در وجود انسان می باشد. ظروف نالینو در ایجاد غذایی معتدل و مطبوع  موثر بوده و حرارات و طعم غذا را حفظ خواهد کرد. مطبوع بودن غذا،بخش مهمی از سلامت غذا میباشد، توجه داشته باشید که سالم ترین غذاها هم اگر مطبوع و خوش طعم نباشند و خوب پخته نشده باشند، برای سلامتی انسان میتوانند مضر باشند و بر روی سلامتی او اثر معکوسی خواهند داشت. طبع اصلی این غذا گرم میباشد و رطوبت کمی را هم دارا میباشد.  ظروف نالینو  میتواند این رطوبت را به خوبی حفظ کرده و غذا را در بازه زمانی مناسبی برای شما آماده سازد.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله پخت سبزیجات رژیمی دعوت می نماییم.

 

طرز تهیه آبگوشت به همراه ظروف نالینو

دیزی بدون گوشت هم دارای هویت می باشد و می تواند عطر و طعم فوق العاده ای داشته باشد. شرط این امر، استفاده از چاشنی ها و ادویه هایی خوب و مناسب و مواد غذایی سالم و تازه می باشد.  ظروف نالینو،  تا حد زیادی این تازگی را برای شما حفظ خواهد کرد و از تغییر طعم و بوی غذا جلوگیری خواهد کرد. برای آماده سازی دیزی بدون گوشت در  ظروف چدنی ویژه گیاهخواران  نالینو،  ابتدا باید مواد غذایی زیر را به صورت تازه آماده کرده و طبق دستور غذایی عمل نمایید.

  • نخود و لوبیا سفید و لوبیا چیتی: هر کدام یک پیمانه
  • 5 تکه سویا خورشتی 
  •  سیب زمینی: 4عدد
  •  پیاز: 2عدد
  • هویج رنده شده: 1 عدد
  • به: نصف میوه
  • گندم بدون پوست: 3 قاشق سوپ خوری، 
  •  لیمو عمانی: 4عدد 
  • رب گوجه:  دو سوم قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه و روغن: به میزان لازم 

طرز تهیه:

سویای خورشتی در ابتدا باید شسته شده و خشک گردد، در مرحله شستشو با آب گرم سویاها باید با زرد چوبه و ادویه طعم دار شود پس از خشک شدن این سویاها، باید آن ها را در روغن داغ تفت بدهید. در  ظروف نالینو شما هویج و سویا و پیاز را به همراه  گندم و حبوبات قرار داده و اجازه می دهید تا به خوبی بپزند. پس از پختن این مواد می توانید سیب زمینی ها را به محتوای داخل  ظروف نالینو،  اضافه کنید. سپس به مواد را برروی گاز رها کنید تا به خوبی بپزند. در مرحله آخر، لیمو عمانی هایی که 30 دقیقه در آب گرم مانده و چند سوراخ دارد را باید به دیزی مخصوص قرار داده شده در  ظروف نالینو  بیافزایید. در این مرحله باید ادویه ها و رب گوجه و نمک و فلفل را به عنوان طعم دهنده ها و چاشنی غذا به آن بیافزایید. اگر رب گوجه را قبل از قرار دادن در  ظروف نالینو  مخصوص دیزی، تفت دهید، طعم بهتری را تجربه خواهید کرد. شما باید به عنوان آخرین نکته به یاد داشته باشید که تمام اهمیت یک دیزی به ادویه و جا افتادن آن می باشد که این جا افتادن نیازمند ظرف هایی استاندارد می باشد.  ظروف نالینو،  این استانداردهای لازم را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید: سبزیجات گریل و بخارپز

نکات طلایی در مورد آبگوشت و ظروف نالینو

ظروف نالینو  بهترین و مناسب ترین ظروف برای آشپزی اصیل و ایرانی می باشند. در ادامه چند نکته در مورد پخت بهتر آبگوشت و دیزی در  ظروف نالینو  را برای شما بیان خواهیم کرد. ظروف چدنی به علت رسانا بودن گرما می تواند این غذا را بهتر از ظروف دیگر جا بیاندازد. اگر ظروف چدنی بتواند در زمان بیشتری این غذا را گرم نگه داشته و به پخت آن کمک کند، میتواند بهترین ظرف برای پخت این غذا باشد. خوشبختانه  ظروف نالینو،  به خوبی از این امتیاز برخوردار میباشد.  ظروف نالینو  از مقاومت خوبی در برابر مواد اسیدی برخوردار میباشد. به همین علت شما به راحتی و با خیالی آسوده میتوانید از آبلیمو برای طعم دهی بهتر به این غذا استفاده کنید. زمانی که برای پخت این غذا نیاز میباشد در محدوده زیادی قرار دارد،بنابراین باید به دنبال راهی بود تا زمان بیش تری این غذا را بر روی اجاق گرم و تازه نگه داشت و حضور ظروف نالینو این کار را بسیار ساده تر خواهد کرد. عطر و طعم تازه تر دیزی در این ظروف، یادآور روزهای خوش کودکی خواهد بود.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه