اطلاعات عمومی

دمنوش گیاهی مخصوص رفع خستگی

خستگی ، استرس ، احساس خسته بودن همراه با افسردگی با دمنوش گیاهی می تواند رفع شود؟ شما تنها نیستید خستگی بسیار امروزه شایع است و در جامعه بسیار رواج دارد. این به دلیل شیوه زندگی مداوم امروزی است که اکثر ما در آن زندگی می کنیم.البته نوع دم کردن نیز مهم است و برای همین به عنوان یک کارشناس تغذیه چدن بخصوص قوری های چدنی نالینو را پیشنهاد می کنم.

اشتراک گذاری

خستگی ، استرس ، احساس خسته بودن همراه با افسردگی با دمنوش گیاهی می تواند رفع شود؟ شما تنها نیستید خستگی بسیار امروزه شایع است و در جامعه بسیار رواج دارد. این به دلیل شیوه زندگی مداوم امروزی است که اکثر ما در آن زندگی می کنیم.البته نوع دم کردن نیز مهم است و برای همین به عنوان یک کارشناس تغذیه چدن بخصوص کتری و قوری نالینو را پیشنهاد می کنم. چرا احساس خستگی می کنید؟ در واقع ، "هنگامی که سوخت و ساز بدن پایین می آید. ترشح هورمون های کافی برای عملکرد صحیح  بدن نیز کاهش می یابد »(سارا پاول). به همین دلیل ، اگر درمان نشود ، می توانید خود را در طولانی مدت همیشه خسته ببینید که همین سبب افسردگی شما می شود. و مواردی مانند بی خوابی ، افسردگی ، افزایش وزن و کاهش ایمنی بدن نیز بوجود می آید.

 

دمنوش رفع خستگی

فواید چای گیاهی

خب، مکانیسم خستگی و فرسودگی با کاهش آدرنال در بدن درک شده است. چه کاری می توانید در مورد آن باید انجام دهید؟ یک درمان ساده و طبیعی وجود دارد که ممکن است از آن به شکل معمول غافل شوید. یک دمنوش گیاهی برای رفع خستگی و بی حالی! از فواید دمنوش گیاهی برای درمان خستگی که از دیرباز شناخته شده است. تاثیر کتری و قوری در کیفیت دمنوش تاثیر گزار است. بسیاری از مطالعات نشان داده است که دمنوش گیاهی دارای فواید زیادی است. دمنوش گیاهی می تواند به کاهش سطح کورتیزول کمک کنند. تولید هورمونهای تقویت کننده خلق و خوی مانند GABA (اسید گاما آمینوبوتیریک) و دوپامین را افزایش دهید. از این طریق به شما کمک می کند احساس آرامش و اضطراب کمتری داشته باشید » و احساس خستگی نکنید.

احتیاط: دمنوش گیاهی نمی تواند جایگزین درمانی شود. با این وجود قطعاً می تواند اثرات آرامش بخش و رفع خستگی را به همراه داشته باشد. به شما کمک می کند تا بعد از پشت سر گذاشتن یک روز شلوغ و خسته با خوردن دمنوش گیاهی پر انرژی شوید.

اگرچه بعضی از دمنوش های گیاهی برای نوشیدن بسیار بی خطر هستند ، اما برخی ممکن است با سایر روش های درمانی ارتباط برقرار کنند. حاملگی یا شرایط حساسیت، پس باید از لحاظ پزشکی همه موارد را در نظر بگیرید. قبل از مصرف نوع جدید دمنوش گیاهی با پزشک خود صحبت کنید. البته باید بدانید که دمنوش گیاهی در مصرف مقادیر منظم اما کم آن بی خطر است. البته توجه کنید که کدام دمنوش گیاهی را برای رفع خستگی مصرف می کنید.

 

انواع دمنوش گیاهی

4 نوع از بهترین دمنوش  گیاهی برای رفع خستگی

آیا برای مقابله با خستگی ، اضطراب و بی خوابی به کمک نیاز دارید؟ بهترین انتخاب من برای شما دمنوش رفع خستگی گیاهی از نوع رویبوس ، چای سبز با کاهش کافئین ، بابونه ، زنجبیل و شیرین بیان است. این نوع دمنوش های گیاهی آرام بخش را بنوشید. رایحه تسکین دهنده آنها را تنفس کنید. تکنیک های آرام سازی مانند مدیتیشن و یوگا را نیز برای رفع خستگی تمرین کنید. آنها می توانند به شما در کاهش فشار در دوره های استرس زا کمک کنند.

چای سبز با کاهش کافئین

 تنها نکته ای که باید بدانیم این است که چای سبز می تواند کافئین داشته باشد. در صورت نوشیدن در عصر می تواند مانع از خواب شود. بنابراین ، انتخاب من درصد کم دمنوش گیاهی چای سبز بدون کافئین است. و صبح آنها را بنوشید.

دمنوش گیاهی چای بابونه

چای بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش های آرامش بخش است. به راحتی قابل دسترس است. یک چای خواب معروف ، به دلیل خاصیت آرامش و بهبود خواب و رقع خستگی این نوع دمنوش گیاهی بسیار مشهور است. محققان دریافتند که مصرف بابونه کاهش چشمگیری در علائم اضطراب نشان می دهد. در واقع ، "چای بابونه حاوی apigenin یک آنتی اکسیدان است که به طور مستقیم انتقال دهنده های عصبی و گیرنده های مغز را برای القاء آرامش هدف قرار می دهد" (تسکین خیلی خوب ذهن). یک مطالعه مقدماتی (که در سال 2011 در مجله پزشکی مکمل و جایگزین BMC منتشر شد) همچنین تأثیر آن را در کاهش  بی خوابی را نشان داد.چای بابونه را به عنوان یک دمنوش سالم در قوری های چدنی نالینو دم کنید زیرا چدن دارای فواید زیادی است.

 دمنوش خستگی

دمنوش گیاهی چای زنجبیل:

من آسیایی هستم اینگونه است که زنجبیل در تمام دستور العمل های آشپزی خانواده ما بخشی از دوران کودکی من بوده است. زنجبیل از دیرباز در سراسر آسیا و جهان گسترده تر یعنی جهان تمام قاره ها مورد استفاده قرار گرفته است. (چای زنجبیل با چای جینسینگ یا هر نوع گیاه دیگری متفاوت است) تحقیقات نشان داد که تأثیر مثبت سلامتی زنجبیل زیاد است. چای زنجبیل دارای خواص آرام بخش است که ممکن است به کاهش استرس و تنش شما کمک کند. تصور می شود این امر به دلیل ترکیبی از عطر و خواص درمانی عالی باشد. بنابراین ، در حالت خستگی ، دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند به کاهش استرس و افسردگی کمک کند.با قوری های چدنی نالینو از نوشیدن دمنوشی سالم تر بهره مند شوید.

آیا دمنوش گیاهی زنجبیل را انتخاب کنید یا نه؟ شما شاید نیاز داشته که بدانید طعم و رنگ این نوع دمنوش گیاهی چگونه است. چای زنجبیل دارای طعمی کمی تلخ و نیرومند است که نسبت به چای بابونه خیلی ملایم نیست. همچنین ، از آنجا که فواید زنجبیل در دوران بارداری بحث برانگیز است ، از مشورت با پزشک خود دریغ نکنید.

دمنوش گیاهی چای شیرین بیان

هیچ کس نمی تواند چای شیرین بیان را فراموش کند! دیوید هافمن ، گیاه شناس برتر انگلیس ، آن را برای قشر آدرنال (قشری هورمون استرس کورتیزول تولید می کند) توصیه کرد. بنابراین می دانید ، برای کاهش استرس مفید است. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که عصاره شیرین بیان ممکن است اثرات داروهای ضد اضطراب را افزایش دهد. این نوع دمنوش گیاهی برای رفع خستگی عالی است.برای دم کردن می توانید از قوری های چدنی نالینو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی کتری و قوری

احتیاط: اگر شما داروهایی را برای درمان اضطراب مصرف می کنید ، همیشه قبل از امتحان مکمل یا دمنوش جدید گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه