اطلاعات عمومی

غذاهای مناسب بارداری را بشناسید

زنان باردار باید اطمینان حاصل کنند که برای دریافت غذاهای مناسب بارداری آنها به میزان کافی نیاز داشته و مواد مغذی و انرژی لازم را برای رشد مناسب کودک فراهم آورند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که بدن به اندازه کافی سالم است تا بتواند با تغییراتی که رخ می دهد مقابله کند.

اشتراک گذاری

بخور نخور های دوران بارداری

زنان باردار باید اطمینان حاصل کنند که برای دریافت غذاهای مناسب بارداری آنها به میزان کافی نیاز داشته و  مواد مغذی و انرژی لازم را برای رشد مناسب کودک فراهم آورند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که بدن به اندازه کافی سالم است تا بتواند با تغییراتی که رخ می دهد مقابله کند.

برای یک بارداری سالم ، غذاهای مناسب مادر باید متعادل و مغذی باشد ، این نوع رژیم شامل تعادل مناسب پروتئین ها و هم چنین انواعی از کربوهیدرات ها و لیپیدها یا همان چربی ها و مصرف طیف گسترده ای از گیاهان مانند سبزیجات و میوه ها است. رژیم های غذایی برخی از زنان ممکن است تحت تأثیر اعتقادات اخلاقی ، الزامات مذهبی یا شرایط بهداشتی باشد ، بنابراین چک کردن با پزشک بخش مهمی از برنامه ریزیغذاهای مناسب بارداری است. غذاها را می توانید در ظروف چدن، ظروف آشپزخانه نالینو بپزید تا غذایی سالم تر را مصرف کنید.

حقایقی در مورد غذاهای مناسب دوران بارداری:

میزان کالری یک خانم باردار در دوران بارداری افزایش می یابد. او به جای دو نفر غذا می خورد. مصرف کالری او برای اکثر زنان باردار روزانه چند صد کالری افزایش می یابد. افزایش وزن معمولی ، اگر مادر فقط یک نوزاد داشته باشد ، براساس وزن قبل از بارداری و عوامل دیگر متفاوت است. برای خانم های باردار که از ابتدا وزنشان کم بوده است، بالا رفتن وزن آنها را اذیت نخواهد کرد ، اما اگر اضافه وزن دارید و الان باردار هستید بهتر است ازغذاهای مناسب بارداری استفاده کنید.

بدن یک زن باردار به طور موثرتری آهن را جذب می کند و در هنگام بارداری حجم خون افزایش می یابد ، بنابراین مجبور است آهن بیشتری مصرف کند تا مطمئن شود که هم او ، هم نوزادش از اکسیژن کافی برخوردار می شوند. در ادامه غذاهای مناسب بارداری را به شکل مشخص و طبقه بندی شده ای ارائه می دهیم.

غذاهای مناسب بارداری: میوه و سبزیجات

روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. می توانید به شکل آبمیوه ، خشک ، کنسرو ، منجمد یا تازه مصرف شوند. محصولات تازه و یخ زده (اگر به سرعت پس از چیدن منجمد شوند) معمولاً مقادیر بیشتری ویتامین و سایر مواد مغذی دارند. کارشناسان تأکید می کنند که خوردن میوه معمولاً برای شما بهتر از صرف نوشیدن آب است ، زیرا میزان قند طبیعی موجود در آب بسیار زیاد است. برای تغذیه بهتر ، آب سبزیجات مانند هویج را در نظر بگیرید.

غذاهای مناسب بارداری: غذاهای سرشار از کربوهیدرات نشاسته

غذاهای سرشار از کربوهیدرات نشاسته ای شامل سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی و نان هستند. کربوهیدرات ها از نظر انرژی بالایی هستند و بنابراین یکی از مؤلفه های مهم غذاهای مناسب مناسب در دوران بارداری هستند.در این قسمت در صورتی که خواستید هر کدام از این موارد را مصرف کنید از ظروف چدنی استفاده کنید، به عنوان کارشناس تغذیه یک نوع ظروف چدنی که بر روی آنها تحقیق شده است ظروف آشپزی نالینو را معرفی می کنم.

غذاهای مناسب بارداری: مصرف پروتئین

پروتئین های سالم و سرشار از حیوانات شامل

  •  ماهی
  • گوشت بدون چربی
  • مرغ
  • تخم مرغ

 تمام زنان باردار باید از این غذاهای مناسب بارداری پیروی کنند به ویژه گیاهخواران باید غذاهای زیر را به عنوان منبع خوب پروتئین در نظر بگیرند:

Quinoa - که به عنوان "پروتئین کامل" شناخته می شود ، شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

محصولات توفو و سویا دارای این نوع پروتئین است.

لوبیا ، عدس ، حبوبات ، آجیل ، دانه و کره آجیل منبع خوبی از پروتئین و آهن هستند.

محققان بریتانیایی و برزیلی در مجله PLoS ONE گزارش دادند که زنان باردار که غذای دریایی می خورند در مقایسه با کسانی که مصرف نکرده اند ،اضطراب کمتری دارند. آنها نوشتند ، مادران بارداری که هرگز غذاهای دریایی مصرف نکرده اند ، 53 درصد خطر بیشتری برای مواجه با استرس و اضطراب دارند.

غذاهای مناسب بارداری: چربی ها

چربی ها نباید بیش از 30 درصد غذاهای مناسب یک زن باردار را تشکیل دهند. محققان دانشگاه ایلینویز در مجله فیزیولوژی گزارش دادند که برخی غذاهای مناسب بارداری پرچرب ممکن است از نظر ژنتیکی کودک را برای ابتلا به دیابت در آینده آماده کند. خطرات دیگری برای بارداری با غذاهای مناسب پرچرب وجود دارد ، بنابراین تعادل لازم است و باید چربیهای اشباع نشده و امگا 3 یا "چربی های سالم" انتخاب اصلی چربی باشند.

نمونه هایی از غذاهای پر چربی اشباع نشده: باید در غذاهای مناسب بارداری به شکل متعادل مصرف شوند.

  •  روغن زیتون
  • روغن بادام زمینی
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد
  • روغن کانولا
  • آووکادو
  • بسیاری از آجیل ها و دانه ها است

غذاهای مناسب بارداری: فیبر

غذاهای کامل مانند نان هایی که دارای سبوس هستند ، برنج ، ماکارونیکه دارای سبوس است ، مواد دیگر مانند لوبیا و عدس ، میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند.استفاده کردن از ظرفی که بتواند نیاز شما را براورده کند نیز بسیار مهم است. می توانید از ظروف آشپزی نالینو استفاده کنید که امتحان خود را با داشتن استانداردهای جهانی برای یک خانم باردار پس داده است.

زنان در معرض خطر ابتلا به یبوست در دوران بارداری هستند. خوردن مقدار زیادی فیبر در به حداقل رساندن این خطر مؤثر است. مطالعات نشان داده است که خوردن مقدار زیادی فیبر در دوران بارداری خطر یا شدت بواسیر را کاهش می دهد ، که با رشد جنین نیز شایع تر می شود.

 

غذاهای مناسب بارداری: کلسیم

 

مصرف روزانه کلسیم در غذاهای مناسب بارداری بسیار مهم است. غذاهای لبنی مانند پنیر ، شیر و ماست سرشار از کلسیم هستند. اگر مادر وگان باشد ، باید غذاهای سرشار از کلسیم را در نظر بگیرد. سویا غنی شده با کلسیم و سایر شیرها و آب میوه ها ، توتو کلسیم ، سویا ، کلم بروکلی ، کلارد ، کلم چینی ، بامیه ، سبزی ، خردل ، لوبیا ، کلم و سویا و همه این موارد دارای کلسیم بوده بنابراین جزیی ازغذاهای مناسب بارداری است.

اگر مادر در اواخر بارداری دچار کم خونی شود ، خطر بیشتری برای از دست دادن خون زیادی هنگام تولد وجود دارد. غذاهای زیر منبع غنی از آهن هستند، البته توصیه می کنم ظروف آشپزی نالینو را نیز برای تهیه این غذاها بکار ببرید تا بتوانید از سلامت ظروف نیز مطمئن شوید.

  • لوبیا خشک
  • میوه های خشک مانند زردآلو
  • زرده تخم مرغ
  • برخی غلات ، اگر با آهن غنی شده باشند
  • گوشت بدون چربی
  • مرغ
  • ماهی سالمون.
  • ماهی تن
  • گوشت بره
  • حبوبات  لوبیا، لیمو ، سویا ، لوبیا چیتی ، لوبیای خشک شده و نخود فرنگی
  • دانه ها ،آجیل و بادام برزیل
  • سبزیجات ، به ویژه آنهایی که سبز تیره هستند - کلم بروکلی ، اسفناج
  • سبوس دار -، برنج قهوه ای ، جو دوسر ، ارزن و گندم

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه