اطلاعات عمومی

نگهداری از ظروف چدنی در آشپزخانه رستوران ها

ظروف چدنی دارای اشکال و اندازه های خارق العاده ای است که متناسب با تمام نیازهای آشپزی شماست. اما ظروف ساخته شده از چدن سنگین و حجیم هستند، بنابراین باید به این فکر کنید که کجا آنها را نگهداری می کنید. نگهداری مناسب از چدن باید به گونه ای باشد که، آنها را برای جلسه آشپزی بعدی خوب نگه دارد.

اشتراک گذاری

 

نگهداری از ظروف چدنی در آشپزخانه رستوران ها

نگهداری و مراقبت از ظروف چدنی :

چند نکته مهم درباره نگهداری از ظروف چدنی وجود دارد که باید قبل از شروع پخت و پز با آنها آشنا شوید. ظروف ساخته شده از چدن، در مقایسه با سایر ظروف موجود در بازار به مراقبت بیشتری نیاز دارند و از آنجا که چدن بسیار دوست داشتنی است باید از کارهایی که به آنها آسیب می رساند دور شوید و به خوبی از آنها مراقبت کنید.

 

در اینجا ما یک راهنمای کامل برای مراقبت و نگهداری از ظروف چدنی به شما ارائه می دهیم و به مواردی از جمله تمیز کردن و ذخیره سازی ظرف چدنی، عیب یابی و برطرف کردن مشکل و آنچه که نیاز است تا به درستی از چنین ظرفی نگهداری شود می پردازیم.

شستشو اصولی ظروف چدنی :

بعد از این که محصول مورد نظر را از مراکز فروش تهیه کردید، اولین کاری که باید انجام دهید شستن ظروف چدنی است. این شستشو کمی متفاوت از نگهداری روزانه خواهد بود، زیرا ما قصد داریم اولین شستشو را با آب گرم و صابون انجام دهیم.

شاید شما شنیده باشید که نباید از صابون برای شستشوی چدن استفاده کنید، اما این کار برای اولین شستشوی چدن نیاز است. برای این که آلودگی های کارخانه و نیز زنگ زدگی موجود بر روی چدن از بین می رود. بعد از شستشو مطمئن شوید که، ظرف را خوب خشک کرده باشید. در صورت مراقبت کامل از آن، فقط یک یا دو بار در سال باید ظروف چدنی را با صابون بشویید.

نحوه تمیز کردن اصولی ظروف چدنی :

 مواد روی موجود روی ظروف چدنی شما باعث می شود که، ظروف شما نچسب باشد، این مواد به صطلاح "چاشنی" نام دارد. چاشنی فرایندی است که هنگام پخت مواد روی در ظرف های چدنی ایجاد می شود و یک سطح ضد زنگ و نچسب را پدید می آورد. بسیاری از ظروف جدید به صورت مکانیزه در کارخانه به این مواد آغشته می شوند.

تمیز کردن ظروف چدنی بسیار آسان است و شما به راحتی با آب گرم و مایع ظرفشویی می توانید در کمترین زمان آن را تمیز و خشک کنید.

نگهداری ظروف چدنی آشپزخانه رستوران ها:

پس از شستن و اضافه کردن لایه مخصوص ضد زنگ و نچسب چاشنی بر روی چدن و ذخیره مناسب ظروف چدنی، احتمالاً می خواهید غذای مناسبی را با آن طبخ کنید، اما به عنوان یک تازه کار خوب است که بدانید چگونه ظرف خود را روزانه تمیز و نگهداری کنید.

برای این کار بهتر است با آب گرم ظرف چدنی را بشویید و با استفاده از برس یا لیسه های مخصوص، لکه های موجود بر روی ظرف را پاک کنید. اگر در هنگام پخت و پز غذا از روغن زیاد استفاده کرده باشید به احتمال زیاد ظرف شما چربی زیادی بر روی خود دارد، برای همین ممکن است هنگام  شستشو آن با آب گرم از مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای از بین بردن غذاهای موجود می توانید از برس ملایم یا سوهان پلاستیکی استفاده کنید.

 

برای غذاهایی که به ظروف چدنی چسبیده اند، از نمک و روغن می توانید استفاده کنید و به آرامی آن را مالش دهید، آن را بشویید و تمیز کنید تا به خوبی مواد غذایی چسبیده شده از روی ظرف پاک شود. اگر شستشو کافی نیست، چند قاشق غذاخوری روغن کانولا و چند قاشق غذاخوری نمک کوشر را درون ظرف بریزید و با استفاده از یک حوله کاغذی ظرف را مالش دهید تا تمیز شود، سپس با آب بشویید.

بعد از آن ظرف را خشک کرده و با یک لایه نازک روغن آن را بپوشانید و با حوله تمیز آن را یک بار خشک کرده و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس دوباره یک لایه نازک روغن روی ظرف اضافه کنید، اما اطمینان حاصل کنید که روغن در هیچ جایی از ظرف جمع نمی شود، این لایه باعث نچسب بودن ظروف چدنی می شود.

بعد از این فرآیند ظروف مورد نظر را ذخیره کنید تا آماده استفاده مجدد در آشپزخانه رستوران ها شود.  البته باید ظرف را خنک کرده و ذخیره کنید تا زمانی که دوباره آماده پخت شود.

بهترین روش برای نگهداری ظروف چدنی چیست؟

بیشتر آشپزها عاشق ظروف چدنی هستند. آنها قوی، قابل اعتماد هستند، و یکی از لوازم جانبی عالی برای آشپزخانه به شمار می روند. سرآشپزها قرن هاست که با ظروف چدنی آشپزی می کنند و ما دوست داریم که این سنت را ادامه دهیم.

چدن در مقایسه با سایر ظروف آشپزی نیاز کمی به مراقبت و توجه دارد. اگر به خوبی از این نوع ظروف نگهداری شود دوام بیشتری خواهند داشت و شما می توانید بیش از یک عمر از آنها استفاده کنید.

هر سرآشپز تازه وارد نیاز به انتخاب کاملی از ظروف چدنی در آشپزخانه خود دارد. چدن دارای اشکال و اندازه های خارق العاده ای است که متناسب با تمام نیازهای آشپزی شماست. اما ظروف ساخته شده از چدن سنگین و حجیم هستند، بنابراین باید به این فکر کنید که کجا آنها را نگهداری می کنید. نگهداری مناسب از چدن باید به گونه ای باشد که، آنها را برای جلسه آشپزی بعدی خوب نگه دارد. نگهداری مناسب از چدن، باید جلوی زنگ زدگی آن را بگیرد و به طور تصاعدی عمر آن را طولانی کند.

ظرف های چدنی را دقیقاً در کجا نگهداری می کنید؟

این کار به چیدمان آشپزخانه، فضای موجود و میزان تجهیزات پخت و پز شما برای ایمن نگه داشتن آن بستگی دارد. اینجا نکاتی وجود دارد که بهتر است برای نگهداری صحیح ظروف چدنی به آن توجه کنید:

  • چدن را در جای خشک و خنک نگه دارید
  • ظرف های چدنی را فقط در صورت تمیز بودن و کاملاً خشک بودن نگهداری کنید (این عامل باعث جلوگیری از زنگ زدگی آنها می شود)
  • ظرف های چدنی خود را در حوله های کاغذی و یا پارچه ای بپیچید تا از خراش آنها جلوگیری شود
  • همیشه سعی کنید یک فضای ذخیره سازی اختصاصی برای ظرف های چدنی خود ایجاد کنید. به این ترتیب، شما می دانید که یک مکان امن و خشک برای نگهداری آنها دارید.

البته هنگام خرید باید ظروف چدنی مقاوم و با کیفیت انتخاب کنید تا عمر طولانی داشته باشد. اگر به دنبال مکان مناسب برای خرید ظروف با کیفیت چدنی هستید، پیشنهاد می کنم از فروشگاه نالینو دیدن کنید. محصولات عرضه شده در این فروشگاه با کیفیت و ارزان قیمت می باشد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه