اطلاعات عمومی

لذت آشپزی با پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی

همه خانم ها عاشق قابلمه هایی برای پخت غذا هستند که، آشپزی در آن بسیار راحت باشد و هنگام پخت؛ از غذا درست کردن لذت ببرند. امروزه پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی حس خوب و لذت بخشی را هنگام آشپزی به خانم ها می دهد و طبخ غذا در آن بسیار راحت است.

اشتراک گذاری

همه خانم ها عاشق قابلمه هایی برای پخت غذا هستند که، آشپزی در آن بسیار راحت باشد و هنگام پخت؛ از غذا درست کردن لذت ببرند.

امروزه پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی حس خوب و لذت بخشی را هنگام آشپزی به خانم ها می دهد و طبخ غذا در آن بسیار راحت است.

شاید تا چند سال اخیر قابلمه های چدنی در بازار موجود نبود و نام آشنایی نداشت، اما امروزه اغلب خانم ها هنگام خرید قابلمه به فروشگاه هایی مراجعه می کنند؛ که دارای قابلمه چدنی باشند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود، تا خانم ها به خرید قابلمه چدنی علاقه داشته باشند، ما در این مطلب در خصوص این دلایل توضیحات مختصری خواهیم داد.

در ادامه جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله ی نحوه ی تشخیص قابلمه چدن اصل را مطالعه فرمایید.

براساس تحقیقات صورت گرفته، مهمترین دلیل خانم ها برای خرید، آشپزی راحت هنگام پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی است و باعث می شود تا غذا طعم فوق العاده ای داشته باشد، همچنین شستشو بدون دردسر و صدمه ندیدن قابلمه از دیگر دلایل مهم خرید قابلمه چدنی است.

بسیاری از قابلمه ها دارای روکش های متفاوتی هستند، که اگر این روکش ها از بین بروند باعث می شود؛ تا ضرر زیادی برای بدن داشته باشند.

شاید بسیاری از مردم آگاهی و اطلاعات زیادی در خصوص قابلمه های چدنی نداشته باشند، برخی می گویند که این قابلمه ها کوچک هستند و ما نمی توانیم به راحتی در آن غذا بپزیم.

نکته جالب توجه این است که، این قابلمه ها با اینکه دارای ظاهری کوچک هستند اما همانند دیگر قابلمه ها سایز بندی دارند و بدون دغدغه می توان در آنها غذا را تهیه کرد.

معمولا انواع قابلمه ها دارای سایز بندی مختلف هستند و از سایز دو نفره تا بیشتر از آنها یاد می شود، هنگام خرید، مشتریان سایز قابلمه مورد نظر خود را به فروشنده های می گویند و آنها نیز براساس استانداری که هنگام تولید بر روی قابلمه ها نوشته شده است، به مشتریان قابلمه در سایز درخواست شده را عرضه می کنند.

طعم خاص پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی

خانم ها می توانند بدون دغدغه و نگرانی از سایز قابلمه چدنی، بهترین آنها را تهیه و پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی و البته دیگر غذاها را در آن انجام دهند و از طعم فوق العاده غذا لذت ببرند.

شاید این سوال برای بسیاری از خوانندگان پیش بیاید که چرا ما در این مطلب می گوییم پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی، مگر نمی شود که پخت غذاهای دیگری مانند پلو، استیک یا هر غذای دیگری را در قابلمه چدنی انجام داد.

پاسخ این سوال این است که، قطعا می شود؛ اما برای پخت خورشت ها مواد زیادی لازم است و این مواد با یکدیگر مخلوط می شوند تا طعم خوبی داشته باشند و ما ایرانی ها به پخت غذا و جا افتادن آن اهمیت زیادی می دهیم، پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی یقینا خوشمزه تر خواهد بود.

ما ایرانی ها هنگام آشپزی دوست داریم که غذا آرام آرام پخته شود و حسابی جا بیفتد، از همین رو قابلمه چدنی می تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا که این قابلمه ها هنگام قرار گرفتن بر روی گاز بسیار زود داغ می شوند و حرارت و گرما را به خوبی نگه می دارند.

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند، هنگام رفتن به طبیعت قابلمه را بر روی آتش قرار دهند و آشپزی کنند، اصلا آشپزی کردن بر روی شعله های طبیعی آتش که هیزم در زیر آن قرار می گیرد، طعم خاصی دارد.

از همین رو برای چنین افرادی که دوست دارند پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی به خصوص قورمه سبزی که جزو محبوب ترین غذاهای ما ایرانی ها است، را بر روی آتش انجام دهند گزینه مناسبی است.

 

حس خوشایند آشپزی با پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی

قابلمه چدنی از این رو مناسب است که، این قابلمه ها قابلیت قرار گرفتن بر روی شعله آتش، گاز شهری و مایکروفر را دارد و خانم ها اصلا نیازی نیست که نگران خراب شدن قابلمه خود باشند، زیرا که قابلمه های چدنی از آلیاژهای محکمی ساخته می شود و از رنگ خاصی برای روکش آن استفاده نمی شود.

همین نداشتن رنگ باعث می شود تا خانم ها علاقه زیادی برای خرید قابلمه های چدنی داشته باشند، زیرا که دیگر قابلمه ها هنگام خش دار شدن و یا افتادن رنگ آنها ظاهری نامناسب و زشت به خود می گیرند.

خانم ها هنگام پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی یقینا حس خوشایندی خواهند داشت و از آشپزی کردن لذت خواهند برد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که برخی غذاها که حالت اسیدی دارند؛ را اصلا نباید در قابلمه چدنی درست کنند، زیرا که مواد آنها به آلیاژ قابلمه واکنش نشان می دهد و باعث می شود؛ تا هم برای بدن ضرر داشته باشد و هم اینکه غذا طعم بسیار بدی به خود بگیرد.

برخی از افراد عادت دارند که هنگام پخت انواع خورشت، ابتدا رب آن را سرخ می کنند و بعد بقیه مواد را با یکدیگر مخلوط و درست می کنند، رب گوجه فرنگی و یا خود گوجه فرنگی حالت اسیدی دارند، اصلا نباید این دو ماده را در قابلمه چدنی سرخ کرد.

برخی از افراد هنگام درست کردن انواع املت توجه نمی کنند، که در چه ظرف و قابلمه ای این کار را انجام می دهند، به هیچ عنوان نباید املت را هم در ظروف و قابلمه چدنی درست کرد.

علاوه بر همه این ها اصلا نباید خورشت هایی که گوشت آنها در ابتدا برای سرخ کردن با سرکه مخلوط می شود را در قابلمه چدنی درست کرد، زیرا که خود سرکه کاملا حالت اسیدی دارد و ترکیب آن با آلیاژهای قابلمه چدنی بسیار خطرناک است و غذا را هم بد طعم می کند.

بیشتر بخوانید: سرویس قابلمه چدن عروس

علاوه بر پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی، پخت انواع استیک نیز در این قابلمه ها و ظروف بسیار لذت بخش و خوش طعم است.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه