اطلاعات عمومی

لذت آشپزی بدون روغن در طبیعت

اگر اهل سفر به طبیعت و اقامت در مکان‌های تفریحی هستید حتماً تا به حال آشپزی در طبیعت را تجربه کرده‌اید. همان طور که می‌دانید از مهم‌ترین مواردی که آشپزی در طبیعت را آسان می‌کند استفاده از ظروف مناسب است. ظروف چدنی نالینو از جمله ظروفی هستند که لذت آشپزی بدون روغن در طبیعت را با آن تجربه خواهید کرد.

اشتراک گذاری

آیا تا به حال آشپزی در طبیعت را تجربه کرده‌اید؟

آشپزی بدون روغن در طبیعت یکی از لذت بخش ترین بخش‌های سفر به خارج از منزل است. سالانه گردشگران بسیاری به قسمت‌های مختلف کشور سفر می‌کنند. از کوه و جنگل گرفته تا کویر و ساحل همگی از مکان‌هایی هستند که گردشگران مختلف تمایل به سفر و اقامت در آن‌ها را دارند. برخی از افراد هتل، مسافرخانه­ ها و منازل شخصی را به عنوان محلی برای اقامت انتخاب می‌کنند و تمایل به صرف وعده‌های غذایی آماده دارند. اما برخی دیگر لذت آشپزی در طبیعت را از دست نمی‌دهند و در مکان‌های مختلف اقدام به چادر زدن و اقامت موقت می‌کنند. آشپزی در طبیعت سختی‌های خود را دارد اما همین سختی‌ها خاطره ساز خواهد شد و لذت بخش خواهد بود.

از جمله نکاتی که آشپزی در طبیعت را امکان پذیر و آسان می‌کند می‌توان به انتخاب غذای مناسب، تهیه مواد اولیه برای طبخ غذای مورد نظر، تهیه آتش با هیزم یا مهیا کردن اجاق مناسب، تهیه ابزار ضروری مانند ظروف مورد نیاز و مواردی از این قبیل است. تهیه آتش نیاز به مهارت کافی دارد. همچنین ظروف مورد نیاز برای آشپزی بدون روغن در طبیعت نیز باید به درستی انتخاب شود. امروزه با توجه به افزایش علاقه و تمایل به اقامت در طبیعت و آشپزی در فضای باز، تولید کنندگان بسیاری به تولید ظروف مناسب برای طبخ غذا در طبیعت روی آورده‌اند. در این مقاله به معرفی بهترین تولید کننده این ظروف خواهیم پرداخت.

آیا آشپزی بدون روغن در طبیعت امکان پذیر است؟

همان طور که اشاره شد آشپزی بدون روغن در طبیعت تنها با داشتن ابزار و ظروف مناسب امکان پذیر است. ظروفی که غذا به آن‌ها نچسبد و به راحتی بتوان در آن‌ها غذا را به طور کامل پخت برای این کار مناسب هستند. همان طور که می‌دانید آشپزی و پخت مواد غذایی مختلف روی آتش با پخت آن‌ها روی اجاق گاز کاملاً با یکدیگر متفاوت است. میان شعله آتش و نحوه کنترل آن با شعله‌های اجاق گازی یا برقی تفاوت بسیاری وجود دارد بنابراین برای پخت کامل و صحیح مواد غذایی روی آن‌ها باید از ظروف مناسب استفاده کرد.

ظروف چدنی از جمله ظرف‌های مناسب برای طبخ غذا و آشپزی بدون روغن در طبیعت هستند. از جمله ویژگی‌های چدن می‌توان به نچسب بودن آن، پخش مناسب و هماهنگ حرارت به قسمت‌های مختلف ظرف، پخت کامل مواد غذایی مختلف مثل انواع گوشت‌ها، گرم نگه داشتن غذا به مدت طولانی تر به دلیل مقاوم بودن چدن در برابر انتقال حرارت، بهداشتی بودن و عدم انتقال مواد سمی و یون‌های مختلف از ظروف چدن به غذا در حین عملیات پخت و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

راه کارهایی برای آشپزی بدون روغن در طبیعت

همان طور که می‌دانید مصرف روغن برای سلامت انسان ضرر داشته و می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات قلبی، کبدی و غیره شود. پزشکان توصیه می‌کنند تا حد امکان مصرف روغن‌های چرب ترانس و اشباع را کاهش داده و از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون و روغن کنجد به عنوان یک جایگزین در طبخ غذا استفاده شود. پس می‌توان گفت یکی از راهکارهای آشپزی بدون روغن استفاده از مقادیر کمی از روغن‌های سالم و بدون ضرر است.

اما آیا راه حلی برای حذف کامل روغن در طبخ مواد غذایی مختلف وجود دارد؟

پاسخ این است که بله، با تغییر روش پخت غذا و همچنین با تغییر ظروف مورد استفاده برای طبخ غذا می‌توان این کار را انجام داد. همان طور که اشاره شد با تغییر روش پخت غذا می‌توان میزان مصرف روغن را کاهش داد. به طور مثال به جای سرخ کردن مواد غذایی در روغن می‌توانید آن‌ها را گریل کرده یا از روش‌های دیگری همچون کبابی کردن، برشته کردن، آب پز یا بخار پز کردن و غیره استفاده کنید. اما اگر به غذاهای سرخ شده علاقه مند هستید تنها با خرید ظروف چدنی می‌توانید مصرف روغن را به حداقل میزان خود برسانید. در این ظروف تنها نیاز به اسپری چند قطره روغن در کف ظرف است. اما در صورتی که می‌خواهید گوشتی را گریل کنید می‌توانید بدون روغن این کار را انجام دهید.  

بیشتر بخوانید: چه ظروفی برای استفاده روی هیزم و ذغال مناسب است؟

ظروف چدنی نالینو بهترین انتخاب برای آشپزی بدون روغن در طبیعت

اگر به آشپزی بدون روغن در طبیعت علاقه مند هستید بهتر است ظروف نالینو را انتخاب و خریداری کنید. ظروف چدنی نالینو از با کیفیت ترین ظروف چدنی هستند که در سال 1386 برای اولین بار در ایران تولید و به فروش رسیدند. حال پس از چیزی حدود 15 سال تجربه در طراحی، تولید و فروش ظروف چدن، محصولات این مجموعه در طرح‌های مختلف و با کاربردهای گوناگون تولید و به مشتریان عرضه می‌شود.

برای ساخت این ظروف از به روز ترین تکنولوژی­های ساخت و برترین استانداردهای روز دنیا استفاده شده است. محصولات این مجموعه با بهترین کیفیت و به صورت کاملاً بهداشتی تولید می‌شود. ظروف چدنی نالینو با طراحی‌های کاربردی مناسب آشپزی بدون روغن در طبیعت هستند. همان طور که اشاره شد پخت کامل غذا بدون روغن، حفظ طعم غذا و خواص مواد غذایی، انتقال حرارت ملایم و حفظ حرارت در بخش‌های مختلف ظرف از جمله مواردی است که برای آشپزی در طبیعت بسیار مهم هستند. لازم به ذکر است که محصولات تولید شده توسط مجموعه تولیدی نالینو همه ویژگی‌های یاد شده را دارا هستند و با خرید این محصولات می‌توانید لذت آشپزی بدون روغن را در طبیعت تجربه کنید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه